הקליניקות של בטר באלאנס עובדות כרגיל במהלך הסגר - בהתאם להנחיות התו הסגול

טיפים לריצה

מדרסים » טיפים לריצה

הדרגתיות:

בנו את תוכנית האימונים שלכם בהתאם ליכולות שלכם בכל שלב ושלב. ניתן להתחיל מהליכה המשלבת מקטעי ריצה של מספר דקות, בהמשך תוכלו לעבור לריצות קצרות ורק לאחר זמן מה המשיכו לריצות ארוכות יותר. בכל ריצה, התחילו לאט והאיצו ככל שמתקדם האימון.

הנעלה וביגוד:

בחרו נעליים המיועדות לריצה, ומתאימות לכפות רגליכם. לכל סוג של ריצה יש סוג נעל המתאים לו ביותר- התייעצו עם אנשי מקצוע בכדי לבחור את הנעל המתאימה. לאחר שמצאתם את הנעליים המתאימות, זכרו להחליף אותן כאשר הן נשחקות (בדרך כלל לאחר כ-900 ק”מ, אך תלוי גם בסגנון הריצה, במשקל הגוף ועוד). כמו כן השתמשו במדרסים, במיוחד מדרסים לריצה. מדרסים לריצה ידועים כמדרסים המפחיתים את הכאב והנזק הנובע מלחץ חוזר ונשנה המופעל על הרגל בזמן הריצה. בתחום הביגוד, חשוב שהבגדים יהיו קלים ונושמים. אם הריצה היא במזג אוויר קר, חשוב להצטייד בשכבות המגנות מרוח או גשם.

טכניקת ריצה:

ריצה שמתבצעת בטכניקה נכונה יכולה למנוע פציעות מיותרות כמו דורבן בעקב או שבר מאמץ בכף הרגל. טכניקה כזו כוללת שמירה על מבט מורם, כתפיים משוחררות, ידיים פעילות הכפופות ב-90 מעלות. בנוסף, מומלץ לדרוך על מרכז כף הרגל ולא על העקב. פרמטר נוסף הוא נשימה, אותה חשוב לבצע דרך הפה במקצב קבוע.

חיזוק הגוף:

חיזוק השרירים יעזור לריצה מהירה, חזקה ויציבה יותר. ריצה טובה משלבת את כל חלקי הגוף, בהם רגליים, ידיים ומרכז הגוף. תוכלו לשלב תרגילי כוח כמו שכיבות סמיכה, כפיפות בטן ועליות מתח. בנוסף, עם הריצה מומלץ לשלב תחומי ספורט מגוונים כמו יוגה, פילאטיס, טיפוס ועוד.

תזונה ומים:

תזונה היא חלק משמעותי בחייו של כל ספורטאי. חשוב לאכול לפני אימון הריצה וגם לאחריו. מומלץ להתייעץ עם תזונאים שיכולים להתאים את התפריט לפי סוג, כמות ועצימות האימונים, משקל, גיל, מצב בריאותי ועוד… בנוסף, הקפדה על שתיית מים היא הכרחית לשגרת ריצה טובה – מומלץ לשתות לאורך כל היום, ובמיוחד לפני אימונים, במהלכם ואחריהם.

מנוחה ושינה:

חשוב להקפיד על לפחות יום אחד של מנוחה בשבוע, בו אתם לא רצים או מתאמנים כלל. המנוחה חשובה לשיקום הגוף ולהרגלתו לשגרת האימונים. בנוסף, חשוב להקפיד על שינה מספקת – השינה עוזרת לגוף להתרגל לשינויים הפיזיים והמנטליים הכרוכים באימונים. מחסור בשינה עלול לגרום לירידה בביצועים ולתשישות.

טיפים לריצה
אולי יעניין אותך גם

מאמרים נוספים