הקליניקות של בטר באלאנס עובדות כרגיל במהלך הסגר - בהתאם להנחיות התו הסגול

כאבי ברכיים

בעיות נפוצות
כאבי ברכיים

על כאבי ברכיים (Knee Pain)

מי מאיתנו לא מכיר כאבי ברכיים? הם נחשבים לכאבים נפוצים ביותר, שיכולים להגיע אלינו בכל גיל, בכל זמן, וממגוון סיבות. כאבי ברכיים יכולים להקרין גם לאזורים אחרים ולגרום לכאבים ברגליים, לכאבים בחוליות המותניות ולכאבי גב.

למה יש כאבים בברכיים?

הברך היא מפרק מורכב בו יש חיבור בין מספר עצמות, כאשר באזור נמצאים גידים, רצועות, סחוסים ושרירים. פגיעה בכל אחד מהמבנים הללו, עלולה לגרום לכאבי ברכיים.

סוגי פגיעות בברך:

  • פציעות: ישנו מגוון רחב של פציעות אפשריות בברך. למשל, תיתכן פציעה של הרצועה הצולבת הקדמית – פציעה כזו תתאפיין בדרך כלל אצל ספורטאים. פציעה נפוצה נוספת היא שבר באחת העצמות המרכיבות את המפרק. זה קורה לרוב עקב תאונות דרכים או נפילות. דוגמה אחרת היא קרע במיניסקוס, שהוא אחד מהסחוסים הנמצאים בברך.
  • בעיות מכניות: ייתכן מקרה שבו ישנם כאבים ברגליים או כאבים באגן, מה שגורם לשינוי דפוס ההליכה, שיכול להשפיע על הברך ולגרום לכאבים בברכיים. במקרים אחרים, תיתכן תזוזה של עצם הפיקה, מה שיכול לגרום לכאבי ברכיים. באופן כללי, כאשר יש חולשה של העצמות או השרירים באזור הברך, תיתכן תזוזה של אחד ממבני הברך.
  • דלקות: ייתכנו דלקות במבנים שונים של הברך, למשל דלקת באחד הגידים בברך או דלקות מפרקים שונות.

מה הם גורמי הסיכון להתפתחות כאבי ברכיים?

  • פעילויות גופניות מסוימות: מדובר בסוגי ספורט המעמיסים באופן משמעותי על הברך, לדוגמה סקי וכדורסל. בנוסף, מקצועות הדורשים ישיבה על הברכיים, כגון חקלאות או בנייה, יכולים להגביר את הסיכון לכאבים בברכיים.
  • משקל עודף: משקל זה יפעיל לחץ יתר על הברכיים אפילו בעת ביצוע פעולות יומיומיות בעצימות נמוכה כמו עמידה או הליכה.
  • חולשת שרירים: כאשר השרירים שלנו לא חזקים מספיק, מפרק הברך כולו חלש יותר, מה שמגביר את הסיכוי לפציעות
  • פציעות עבר: ברך שנפצעה בעבר היא בעלת סיכוי גבוה יותר להיפצע בשנית

מניעה וטיפול בכאבי ברכיים

על מנת לנסות ולהימנע מפציעות וכאבי ברכיים, מומלץ:

  • לשמור על משקל גוף תקין
  • להתאמן בצורה נכונה: בעת האימונים הגופניים, חשוב להקפיד על טכניקה נכונה, שכן טכניקה שגויה עלולה להעמיס על הברכיים ולגרום לכאבים. בנוסף, חשוב לבנות סרגל מאמצים לאימונים, כלומר להקפיד על הדרגתיות בפעילות הגופנית שאנו מבצעים
  • מדרסים בהתאמה אישית יעזרו לחלק את העומס המופעל על כף הרגל בצורה תקינה, ישפרו את בלימת הזעזועים בעת הליכה או ריצה וימנעו הקרנות לאזור הברכיים.

כאשר כבר ישנם כאבים בברכיים, ניתן לטפל כך:

  • שימוש במשככי כאבים יוכל להקל התסמינים
  • פיזיותרפיה: תרגילי פיזיותרפיה לברך, בעזרת אנשי מקצוע, ייתן למטופל את הכלים לבצע תנועות נכונות ולהקל על הכאבים
  • מנוחה: לא מומלץ לבצע פעולות הגורמות לכאבים
  • מדרסים בהתאמה אישית יבצעו חלוקת עומסים על כף הרגל בצורה תקינה, ישפרו את בלימת הזעזועים בעת הליכה או ריצה וכך ימנעו הקרנה של הזעזועים לאזור הברכיים.

מומלץ להתייעץ עם רופא אורטופד בקופת החולים (מכבי, כללית, מאוחדת, לאומית) כדי לבצע אבחון של הבעיה הרפואית הגורמת לכאבים בכפות הרגליים ובמידת הצורך לקבל המלצה לטיפול בעזרת מדרסים אורטופדיים בהתאמה אישית לכף הרגל.

במקביל, ניתן להתייעץ עם אחד מטכנאי המדרסים של בטר באלאנס לצורך אבחון וסריקה ממוחשבת של מנח כף הרגל – ללא עלות וללא התחייבות. במידת הצורך טכנאי המדרסים יבצע התאמה מדויקת של מדרסים אורטופדיים בהתאמה אישית למנח כף הרגל של המטופל. השימוש במדרסים מטפל בכאבים בכף הרגל, כאבי ברכיים, כאבי רגליים, כאבי גב תחתון כאבי גב עליון.

כאבי ברכיים
אולי יעניין אותך גם
מאמרים נוספים