הקליניקות של בטר באלאנס עובדות כרגיל במהלך הסגר - בהתאם להנחיות התו הסגול

כאבי גב תחתון

בעיות נפוצות
כאבי גב תחתון

על כאבי גב תחתון (Lower Back Pain)

כאבי גב תחתון (Lower Back Pain) הם חוויה המוכרת לרובנו, והם אחת הסיבות המרכזיות שבגינן אנשים פונים לרופא. כאב ייחשב באזור הגב התחתון אם הוא מורגש באזור שמתחת לצלעות ומעל לישבן. לעתים הכאב עלול להקרין לכיוון האגן והרגליים. הכאב יכול להיות כאב חד, דוקר ופתאומי, כאב עמום או אפילו כאב הדומה לתחושת שריפה. כל אדם עלול לפתח כאבי גב תחתון – אפילו ילדים או בני נוער.

הגורמים לכאבי הגב התחתון יכולים להיות מגוונים, אך פעמים רבות הסיבה לכאב איננה ידועה. בין הסיבות לכאבים יכולות להיות מתיחה של שריר או רצועה עקב תנועה מסוימת לא טובה או הרמת משקל כבד. בחלק מהמקרים הכאב מגיע ממקור מובהק, כמו למשל פריצת דיסק.

בין הגורמים שמעלים את הסיכון לכאבים בגב התחתון:

  • גיל: כאבים בגב התחתון נפוצים יותר ככל שאנו מתבגרים, כאשר הגיל הנפוץ בו מתחילים הכאבים הוא גילאי 30-40
  • חוסר בפעילות גופנית: שרירי גב ושרירי בטן חלשים שאינם נמצאים בפעילות, גורמים לכאבי גב תחתון
  • משקל גוף עודף: יעמיס על הגב התחתון ויגרום לכאבים בחוליות המותניות (L1-L5ׁׂׂׂׂ)
  • הרמת משקלים בצורה לא נכונה: הרמת חפצים או משקלים כבדים בעזרת שרירי הגב במקום שרירי הרגליים עלולה לגרום לכאבי גב חזקים
  • עישון: מעשנים הם בסיכון גבוה לפיתוח כאבי גב תחתון, בין היתר מכיוון שהם נוטים להשתעל יותר, מה שמעלה את הסיכון לפריצת דיסק

איך נמנע מכאבי גב תחתון?

נעשה זאת על ידי שיפור המצב הגופני הכללי.

  • ראשית, חשוב להקפיד על ביצוע פעילות גופנית. מומלץ לבצע פעילות בעצימות נמוכה, כזו שלא מעמיסה על אזור הגב התחתון, אלא מחזקת אותו. פעילות כזו היא למשל הליכה, או שחייה. במקביל, חשוב לחזק את השרירים ולעבוד על גמישות. חיזוק שרירי הליבה יגרום להם לעבוד כמחוך התומך בגב.
  • שנית, חשוב לשמור על משקל גוף תקין. משקל עודף יעמיס על הגב ויגרום לכאבים.
  • יתר על כן, על מנת להפחית את הסיכון לכאבי גב תחתון, הימנעו מעישון. הסיכון להתפתחות כאבים עולה ככל שהעישון תדיר יותר.
  • בנוסף, חשוב להקפיד על עמידה וישיבה זקופה.
  • שימוש בחגורת גב
  • לבסוף, הקפידו על הרמת משאות בצורה נכונה. הימנעו מהרמת משקל כבד ככל שניתן, אך אם לא ניתן להימנע מהרמת משקלים, השתמשו בשרירי הרגליים ולא בשרירי הגב.
  • מדרסים בהתאמה אישית יעזרו לחלק את העומס המופעל על כף הרגל בצורה תקינה, ישפרו את בלימת הזעזועים בעת הליכה או ריצה וימנעו הקרנות כאבים לאזור הגב התחתון.

מומלץ להתייעץ עם רופא אורטופד בקופת החולים (מכבי, כללית, מאוחדת, לאומית) כדי לבצע אבחון של הבעיה הרפואית הגורמת לכאבים בכפות הרגליים ובמידת הצורך לקבל המלצה לטיפול בעזרת מדרסים אורטופדיים בהתאמה אישית לכף הרגל.

במקביל, ניתן להתייעץ עם אחד מטכנאי המדרסים של בטר באלאנס לצורך אבחון וסריקה ממוחשבת של מנח כף הרגל – ללא עלות וללא התחייבות. במידת הצורך טכנאי המדרסים יבצע התאמה מדויקת של מדרסים אורטופדיים בהתאמה אישית למנח כף הרגל של המטופל. השימוש במדרס מטפל בכאבים בכף הרגל, כאבי ברכיים, כאבי רגליים, כאבי גב תחתון כאבי גב עליון.

כאבי גב תחתון
אולי יעניין אותך גם
מאמרים נוספים