הקליניקות של בטר באלאנס עובדות כרגיל במהלך הסגר - בהתאם להנחיות התו הסגול

מדרסים ספרות מקצועית

בעיות נפוצות
מדרסים ספרות מקצועית

מידע על מדרסים ממאמרים, מחקרים וספרות מקצועית

1. עמידה או הליכה אסימטריות הן תופעות נפוצות בקרב אנשים הלוקים בתסמונות נוירולוגיות, והשגת סימטריה היא אחת המטרות העיקריות בשיקום. במאמר שפורסם בנובמבר 2013 מתואר מחקר בו נבדקה ההשפעה של השריית חוסר נוחות על מטופלים (באמצעות שימוש במדרס אחד בעל טקסטורה מיוחדת) על שיפור בסימטריה בעמידה ובהליכה של המטופלים. 11 מטופלים בריאים נבדקו. נראתה השפעה משמעותית ומיידית של המדרס על האיזון והסימטריה של הנבדקים. המחקר הצביע על כך שמדרס בעל טקסטורה יכול לשנות משמעותית את הסימטריה של העמידה וההליכה בקרב אנשים בריאים. מחקר פיילוט שנעשה לאחר מכן הראה שהשימוש במדרס עוזר בשיפור הסימטריה גם לאנשים שעברו שבץ מוחי. למאמר לחצו כאן

2. כאבי גב תחתון מהווים בעיה בריאותית נרחבת במדינות מערביות מתועשות, דווח כי עד כ-80% מהמבוגרים יחוו כאבי גב תחתון בשלב מסוים בחייהם. למאמר לחצו כאן

3. שימוש במדרסים עבור נשים הסובלות מכאב בכפות הרגליים מוריד את חומרת הכאב ואת רמת המוגבלות בפעילויות יומיומיות עקב הכאבים. הירידה בכאבים מופיעה בשימוש ראשוני במדרסים וגם בשימוש חוזר. למאמר לחצו כאן | למאמר נוסף לחצו כאן

4. בניסוי שפורסם ב-2015 נמצא כי שימוש במדרסים באימוני הליכה (שיקומיים) עוזר מאוד להקלה על כאבי גב תחתון (סוג של כאב גב תחתון שנגרם ממפרק מסוים). המדרסים עוזרים לייצב את האגן ועמוד השדרה, מה שהכרחי להליכה נכונה ונוחה. למאמר לחצו כאן

5. במחקר שפורסם ב-2004 נבדקה ההשפעה של מדרסים על חלוקת המשקל המופעל על כף הרגל במטופלים סוכרתיים ובריאים, ונמצא כי מדרסים יכולים להפחית משמעותית את הלחץ באזורים נקודתיים ולגרום לפיזורו על פני כף הרגל. למאמר לחצו כאן

6. בניסוי שפורסם ב-1988, 96 נשים התבקשו להעריך את התרומה של מדרסים לכאבי גב וכאבי רגליים עקב עבודה הדורשת עמידה ממושכת. מתוכן, 71 נשים העידו כי המדרסים נוחים במיוחד ועוזרים להפחתת כאבי גב וכאבי רגליים. המסקנה מן המחקר היא שמדרסים יכולים לעזור לאנשים שעומדים למשך פרקי זמן ארוכים. למאמר לחצו כאן

7. במחקר שפורסם ב-1990 נמצא כי מדרסים יכולים להוריד את הסיכוי להיפצע עקב מאמץ יתר באימונים צבאיים. בניסוי השתתפו 237 חיילים אשר קיבלו מדרסים, ו-1151 חיילים שלא קיבלו מדרסים (קבוצת הביקורת). נמצא כי בקבוצת הניסוי, 22.8% מהחיילים חוו פציעות, לעומת 31.9% מהחיילים בקבוצת הביקורת. למאמר לחצו כאן

8. מיתוסים על מדרסים:

    • כמה שיותר רך יותר טוב: התחושה של מדרס רך אמנם נעימה, אך מדרסים רכים אינם יעילים ואף עלולים להחמיר את המצב. מדרסים טובים לרוב מכילים שילוב של מרכיבים חזקים (המיועדים לתמיכה בכף הרגל) ומרכיבים רכים.
    • מדרסים צריכים להיות נוחים מהרגע הראשון: עקרון הפעולה של מדרסים דומה במקצת לעקרון הפעולה של גשר בשיניים- המדרסים מפעילים לחץ קבוע ומתון על כף הרגל בכדי להשפיע על המבנה שלה. לכן, פעמים רבות בתחילת השימוש במדרסים נחוש מעט חוסר נוחות.
    • מדרסים נועדו לכאבים בכפות הרגליים: מדרסים יכולים בהחלט לעזור גם לכאבי גב, כאבי ברכיים, מותניים ועוד.
    • מדרסים עובדים רק כאשר הם חובקים את כל כף הרגל: מדרסים רבים מספקים תמיכה רק בחלקים מסוימים של הרגל, כמו למשל בקשת כף הרגל.
    • מדרסים מיועדים רק לנעלי ספורט: ישנם מדרסים רבים שיכולים להתאים לנעליים מסוגים שונים, ואפילו לנעלי עקב! למאמר לחצו כאן

9. מדרסים לנעליים הם בעלי פוטנציאל להוות התערבות יעילה לעידוד הליכה בטוחה (קיימת אנליזה ביומכנית למעגל ההליכה המאפשרת את ניטור ההשפעות של מדרסים על ביצועי ההליכה). מדרסים מותאמים יכולים לתמוך במבנים ובזוויות שונות של הקרסול, לסייע בהתפלגות נכונה של הלחץ המופעל על הרגל, לספוג זעזועים, ולהפחית את זמן התגובה הקשורה לעיבוד החושי. בעתיד, שילוב של סנסורים בתוך מדרסים יהיה מרכיב חשוב בכדי לנטר את ההליכה בזמן אמת. השפעות של מדרסים לטווח הארוך צריכות להיבדק בכדי לתמוך ולאשר את יעילותם ובטיחותם. למאמר לחצו כאן

10. שימוש במדרסים בקרב אנשים בעלי משקל עודף עשוי לסייע בהאטת שינויים מבניים בכף הרגל. עם זאת, המדרסים לא השפיעו ברמה מספקת בשמירה על מבנה כף הרגל בנוכחות עומסי יתר חוזרים ונשנים. למאמר לחצו כאן

11. תפקודים סומטו- סנסוריים מתדרדרים עם הגיל. נמצא קשר בין שינויים אלה לבין תפקוד מוטורי ירוד. בניסוי התבקשו משתתפים קשישים וצעירים לעמוד בשקט על מדרסים העשויים ג’ל רוטט, בעוד שנתונים לגבי רמת ההתנודדות שלהם וכן משתנים שונים שקשורים ליכולות ההליכה שלהם נרשמו. למשתתפים בניסוי הושמעו רעשי רקע. מתוך 27 משתתפים, כולם הושפעו מרעשי הרקע, אך המשתתפים הקשישים הראו שיפור גדול יותר ברמת ההתנודדות מאשר המשתתפים הצעירים. המסקנה מן הניסוי היא שמדרסים מבוססי רעש, שרוטטים אקראית, יכולים להקל על ליקויים בשיווי המשקל הקשורים לגיל. למאמר לחצו כאן

מידע רפואי על מדרסים ממחקרים וספרות מקצועית
אולי יעניין אותך גם
מאמרים נוספים