הקליניקות של בטר באלאנס עובדות כרגיל במהלך הסגר - בהתאם להנחיות התו הסגול

ריצה נכונה

מדרסים » ריצה נכונה

קצת על ריצה

ריצה בניגוד להליכה כוללת שלב שבו שתי הרגליים לא נוגעות בקרקע, בעוד שבהליכה אחת משתי הרגליים נמצאת על הקרקע בכל רגע נתון. בני אדם החלו לרוץ לפני שנים רבות, בעיקר בכדי לצוד, ומאז תחום הריצה נעשה נפוץ והתפתח לספורט תחרותי, נעשה נפוץ גם כתחביב והפך להיות חלק משגרתם של מיליוני אנשים ברחבי העולם. בארה”ב, יותר מ-40 מיליון אנשים רצים באופן קבוע. אימוני ריצה מקושרים לאורח חיים בריא ולהארכת תוחלת החיים, אך עם זאת לעיתים לפציעות רבות.

יתרונות הריצה

  • ספורט זמין שניתן לבצע כמעט בכל מקום ובכל זמן, בחינם
  • ספורט בעצימות גבוהה ששורף קלוריות רבות ולכן יעיל לאנשים המעוניינים לרדת במשקל
  • שיפור פעילות המערכת הקרדיווסקולרית
  • טיפול בחרדה ודיכאון ושיפור הדימוי העצמי

חסרונות הריצה

ריצה היא ספורט הכולל פציעות רבות, בייחוד אם מבוצע בצורה לא נכונה. מעל ל-80% מפציעות הריצה קשורים ללחץ חוזר ונשנה, אך קיימות גם פציעות פתאומיות כגון נקעים ועוד.  דוגמאות לפציעות נפוצות הקשורות בריצה:

איך עושים את זה נכון?

פציעות ריצה יכולות לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו, אך בעזרת שימוש בטכניקה נכונה ניתן להקטין את הסיכוי להופעתן:

  • ביצוע חימום ומתיחות לפני יציאה לריצה במשך 5-10 דקות
  • ריצה על משטחים רכים כמו דשא, גומי או חול תקל על המפרקים
  • שילוב אימונים אחרים כגון שחייה, רכיבה על אופניים עם אימוני הריצה – יביא לשיפור הכושר הכללי וכך יקל על אימוני הריצה
  • ריצה לפי סרגל מאמצים, כלומר העלאת קושי האימונים באופן הדרגתי
  • שימוש בנעלי ריצה המתאימות לכף הרגל, והחלפתן כאשר הן נשחקות
  • שימוש במדרסים – יש מדרסים לריצה שיכולים להפחית את הכאב והנזק בזמן הריצה.

והכי חשוב – להקשיב לגוף שלנו. כאשר יוצאים לריצה, בין אם זו הריצה הראשונה או המרתון השלישי שלנו – עלולים להופיע כאבים או תחושות כמו עייפות, חולשה, בחילה ועוד. אם זה קורה, נעצור את הריצה וננוח. בנוסף מומלץ לבדוק עם אנשי מקצוע מה הסיבה לתחושות.

ריצה נכונה
אולי יעניין אותך גם

מאמרים נוספים